vineri, 15 noiembrie 2013

Sistem minimal cu MSP430

Daca tot aveam disponibile cateva microcontrolere MSP430G2231, pe care nu le mai foloseam pe placile Launchpad de la Texas Instruments, m-am gandit sa fac un mic montaj cu un sistem minim, pentru utilizat pe breadboard.

Programarea se face cu mediul Energia, foarte asemanator IDE-ului Arduino, apoi se incarca firmware-ul cu ajutorul unei placi Launchpad, la fel de simplu ca si in cazul unui Arduino.

Cu aceasta ocazie am incrcat si demo-ul programului Lochmaster, versiunea 4, care mi se pare cel mai bun program pentru desenat circuite stripboard. In versiunea demo nu se pot salva / printa montajele, asa ca am facut screenshot. De remarcat ca in schema sunt doua rezistente notate R1, de valori diferite ;)



Mai jos sunt cateva poze (pe un breadboard mic, respectiv langa o baterie de 9V, pentru comparatie) cu minunatul circuit rezultat, dupa ce l-am dat cu fixativ de par...



Alte observatii: alimentarea se face cu 3.3V, condensatorul ceramic este de 0.1uF si nu este neaparat necesar, cristalul de cuart este de 32kHz si este necesar doar in cazul comunicarii seriale sau pentru un plus de precizie, butonul este pentru reset, LED-ul este cel obisnuit, conectat la P1.0 pe placile Launchpad.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu